Milyen zenére (ne) főzzünk?

Konyhazene kerestetik!

Soha nem fogalmazódott még meg bennem ez a kérdés, egészen tegnapig.

Amikor is szólt a háttérben a rádió, benne a kívánságműsor,

ahol egy hölgy Cserháti Zsuzsa Édes kisfiam c. dalát kívánta magának és mindenkinek, aki hozzá hasonlóan a konyhában, főzéssel tölti a vasárnap délelőttjét.

Grandma in kitchen cooking dinner vector illustration. Granny in apron and glasses baking pancakes flat style concept. Cuisine interior and home made food

Megtudhattuk, hogy ő rendszerint erre a dalra főz, amikor várja a családtagokat ebédre.

Na, ezóta foglalkoztat a kérdés, hogy

Mit is főz(het)ünk bele a zenéből az ételbe?

Preambulum:

Miért hallgatunk zenét?

(amikor NEM a háttérben „csak úgy” szól, hanem célzottan, olyan igazán hidegrázós-libabőrözősen hallgatom

  • pont azt
  • pont most
  • pont én)

Attractive young woman listening to music via wifi headphones and smartphone on the lake

 

Én azért,

  • hogy ha akarom, belevigyem magam egy állapotba
  • hogy ha akarom, kivezessem magam belőle
  • mert számomra egy erős dózisú gyorssegély/önsegély a jól eltalált zene egy aktuális téma/érzés tisztább, mélyebb megélésére, feldolgozására
  • hogy kizárhassam a zavaró tényezőket, mindenféle gondolati piszkot
  • hogy letisztítsam, kiemeljem, felerősítsem azt az érzést, amivel aktuálisan dolgom van
  • hogy megéljem, hogy MOST JÓ, hogy minden lehetséges, hogy milyen jó szeretni, szeretve lenni, élni, felismerni, hogy szabad vagyok, az intuíciómra hallgatni, és hasonlókat :) (mint pl. itt)

továbbá (amiket nem én találtam ki, de szintén nagyon érvényesnek vélek):

A zene

  • jutalomfalat az agynak, úgy hat rá, mint a szex vagy a drogok (ld. itt)
  • hatására még a sör is jobb ízűnek tűnik :) (ld. itt)

„Az első számú ok, amiért az emberek imádnak zenét hallgatni, az a hangulat irányítása” (ld. itt)

→ És akkor itt kanyarodjunk is vissza a kiindulóponthoz:

Hová irányíthatja a Nagyi hangulatát az Édes kisfiam c. dal?

Miközben neked főztem

  • „Úgy vártam rád, édes kisfiam.
  • Minden bánatom eltűnt nyomtalan”

Amikor eszed ezt az ételt

  • „Mosolyogj rám, édes kisfiam.
  • Más lesz a föld, más lesz a világ.
    Sírnod sose kell, élsz majd gondtalan,
    Boldog leszel, édes kisfiam.”

Happy smiling man character holding chicken legs and eating. Fast food concept. Vector flat cartoon design graphic isolated illustration

 

Majd véget ér a dal, megérkezik édeskisfiam és közli prózában, hogy

’bocs Mama, nem vagyok éhes / diétázom / tudod, gluténérzékeny vagyok, stb.’

- és az első világ összeomlik: de hát „Úgy vártam rád, édes kisfiam”.

Sad elderly woman in glasses standing and holding his head. Upset grey haired granny with headache cartoon animated personage. Unhealthy female pensioner wearing brown dress vector illustration.

Azt, hogy A SZERETET ÉS AZ EVÉS KÖZÖTT (aközött, hogy mikor, mit és mennyit eszem)

nem lehet, NINCS ÖSSZEFÜGGÉS, már korábban itt fejtegettem.

- de a másik világ is összeomlik, az édeskisfiamé.

Sad man sitting at the table. Studio photography on a white background.

ha megeszi, azért, ha nem eszi, azért

mert hát a Nagyi így tudja kifejezni a szeretetét, és mennyit fáradozott és nem tehetem meg, hogy nem eszem és nem szedek még minimum kétszer belőle,

viszont hol van az én szabad akaratom, döntési jogom, önrendelkezésem a saját testem felett, ha olyan mennyiségű/összetételű élelmiszert juttatok bele, ami számomra akkor és ott nem megfelelő, nem esik jól, nem kell(ene)???

És a brainstorming rész:

Milyen zenét hallgasson a mindenkori Nagyi?

aminek hatására

  • az evés mindenkinek a saját döntése és felelőssége lehet
  • nem kell édeskisfiamnak felelősséget vállalnia a Nagyi lelkiállapotáért
  • senkit nem kell önszabályozásra használnia, mert hiszi, érzi és tudja, hogy a szeretet és az evés között NINCSEN összefüggés
  • a maga örömére, elvárások nélkül élheti meg saját kreativitását, alkotói vágyát a konyhán innen és túl.

Handsome grandmother makes funny selfie with a whisk in the kitchen.

Valaki mondja meg!!! :) Minden ötletet szeretettel várok „konyhazene” jeligére! De tényleg!

És ha van kedved megosztani, hálás köszönetem érte!