Barátom, a pólófonal

Az elhasznált pólók új élete

Képtalálat a következőre: „pinterest t shirt yarn”

 

  • Fenntartható divat
  • Zero waste
  • Újrahasznosítás
  • DIY
  • Önazonos öltözködés
  • Egyedi ékszerek
  • Sokoldalú felhasználhatóság
  • Gyerekbarát/anyabarát
  • Kézműves termék
  • Rekreáció
  • Ésmégsorolhatnám

 

Ha a fenti jelszavak bármelyikével is szimpatizálsz, akkor neked is barátod lehet a pólófonal!

Én a ’kisgyermekével-otthon-levő-anyuka’ – koromban szerettem teljesen bele, mind a fonalgyártásba, mind az abból készült ékszerekbe és mindenfélékbe.

Két okból került a mai napon (is) előtérbe ez a téma:

  • egyrészt a 10 lépéses kapszula-koncepció-építő-akcióm (https://www.facebook.com/events/301823803828290/) mai állomása a „Kiegészítők”, ami amúgy is a legkedvencebb témám ebből a körből
  • másrészt lázas a leánykám :( , itthon kényszerpihenőzünk, és mint a jól kondicionált pavlovkutyájának, beletódult a tudatomba, hogy kéne csinálni egy kis pólófonalat!

Balls of yarn from T-shirts.

 

Mi is a pólófonal?

Ha még nem ismered, egy gyors bemutatás:

elhasználódott pólóanyagból kb. 3,5 cm-s csíkokat vágunk, jól meghúzkodjuk, erre az anyag jól bepöndörödik, és már csak a kreativitás szab határt annak, hogy miként is éled újjá!

Képtalálat a következőre: „pinterest t shirt yarn”

Miért jó?

  • Újrahasznosítás, zero waste, rekreáció, gyerekbarát, gyerekálló, anyabarát:

Eleve a már elhasználódott ruhák újraélesztése is remek dolog (engem maga a monoton fonalkészítés is nagyon jól ki tud kapcsolni, és a kislányom is gyakran „segít”), a nyaklánc-, karkötőkészítés meg aztán végképp! Nem tartalmaz káros anyagot, ha a kisgyermek megkóstolná, könnyen mosható, nem okoz fulladást az anyukának, ha megráncigálja a gyermek a nyakában, szóval minden tekintetben csodás!

  • DIY, egyedi ékszer, kézműves termék, kétbalkezesek is labdába rúghatnak:

Én nagyon nem vagyok kézügyes, így csak gyors és egyszerű ékszereket készítettem. ÉS mindig volt sikerélményem!!! ;) Mellékhatásként pedig – mivel túl sok időt-energiát nem feccöltem bele, és tudva, hogy bármikor ugyanennyi befektetéssel előidézhetek egy újabbat - annyira nem is sajnáltam, ha a leánykám is felpróbálta, megráncigálta, megrágcsálta, alkalmasint a plüssállatra (és még 10 másikra) is ráadta az adott kiegészítőt.

Képtalálat a következőre: „pinterest t shirt yarn”

  • Sokoldalú felhasználhatóság:

amiket én eddig készítettem belőle, ill. amiként felhasználtam:

  • nyaklánc
  • karkötő
  • öv
  • ceruzatartó
  • kötő a kislányom sapkájára
  • madzag bármi célra
  • cserépből kidőlni próbáló növény rögzítésénél segédeszköz
  • hajpánt
  • hajgumi
  • fülbevaló (tervben)
  • vontatókötél kisautók-kismotorok összekapcsolására (ez a kislányom felhasználása)
  • cipőfűző (ezt másnál láttam)
  • fonott kosárka (ezt másnál láttam)
  • szandálfelsőrész (na, ez már haladóbb)
  • lehet, hogy van még, amit kihagytam..

 

Képtalálat a következőre: „pinterest t shirt yarn”Képtalálat a következőre: „pinterest t shirt yarn”Képtalálat a következőre: „pinterest t shirt yarn”

  • Fenntartató divat:

- egyrészt újjáélednek a régi pólók és pólóanyagú ruhák

- másrészt – főleg egy bizonyos kor fölött (én..) – célszerűbb (lehet) nagyobb hangsúlyt fektetni (főleg mennyiség tekintetében) a kiegészítőkre, a ruhák helyett, mert

„A kiegészítőkben az emberek többsége sokkal szabadabban meg tudja mutatni a személyiségét, ízlését, mint egy ruhadarabban.

Egyetlen jól megválasztott (kiegészítő) felér akár két-három bombasztikus ruhadarabbal. Csak sokkal gyakrabban bevethető.” (ld. itt)

Kapcsolódó kép

 Egy szó mint száz éljenek újra a leköszönt pólók!!

 ui.: ha a fonalgyártási fázist kihagynátok, készen is lehet kapni. Én a Hollán Ernő utcai fonalboltot ismerem, mint lelőhely)

A képek forrása: Pinterest

Ha találtál benne hasznosat, és megosztanád másokkal is, köszönetem érte! Ill. ha van kedved odalátogatni, szeretettel vár fb oldalam is :) ! https://www.facebook.com/legkedvesebbtukorkepem/